eelco/ maart 13, 2020/ groepsbreed, nieuws

Voor aanstaande zaterdag zou de NL Doet op het programma staan. Ook onze vereniging was daarbij aangemeld om mee te doen. Nu heeft het Oranje Fonds -welke de NL Doet organiseert- besloten deze dag landelijk af te gelasten, i.v.m. het Corona-virus en de mogelijke besmetting ermee. Wij zijn ons terdege bewust van de dreiging van het Corona-virus en we willen dit niet lichtzinnig opnemen, daarom zal de NL Doet bij de Willem de Zwijger niet doorgaan!

Wat betreft de opkomsten van uw kind(eren): Scouting Nederland adviseert om deze t/m 28 april geen doorgang te laten hebben. Binnen scouting is veel fysiek contact en dat wordt op deze manier vermeden.
Met dit advies sluit Scouting Nederland aan bij het eerdere verhaal van het kabinet om sociale contacten te beperken. Wij nemen dit advies over en daarom zullen er tot deze datum geen scoutingactiviteiten plaatsvinden bij de Willem de Zwijger!

Mochten er nieuwe inzichten zijn houden we u daarvan op de hoogte.
Met vriendelijke groet,

Jantienne van Kranendonk
Voorzitter groepsbestuur

Jorg Doornbos
Secretaris groepsbestuur

Noot van de webredactie: de data zijn aangepast n.a.v. de persconferentie van de minister-president op 31 maart 2020.