Wat zijn Dolfijnen

Zoals uit de naam al een beetje valt af te leiden zijn Dolfijnen kinderen die zich op een bepaalde manier bezig houden met het water. Hoe dan?

Nou, dat is simpel te beantwoorden: wij proberen zoveel mogelijk activiteiten te doen in, op en rond het water. Wij richten ons hierbij vooral op kanoën, natuurlijk doen we dit soort programma alleen als het weer dat toelaat.

Als het slecht weer is, gaan wij niet het water op en hebben we gewoon een leuk landprogramma. Dit betekent ook dat wij in de winter alleen landprogramma hebben, omdat het in de winter te koud is om het water op te gaan. Wij knutselen, knopen, doen spelletjes en wij hebben ook vaak themaopkomsten met hele stoere spelen.

Kan iedereen bij de Dolfijnen?

De Dolfijnen zijn kinderen van 7 – 11 jaar. In principe is iedereen uit deze leeftijdsklasse van harte welkom. Of je nou dun, dik, rood of blond bruin of wit bent, wij vinden het hartstikke gezellig als je komt kijken! Wij hebben alleen 1 belangrijke toegangseis: Je moet in het bezit zijn van zwemdiploma A ( meerdere diploma’s zijn natuurlijk altijd handig)! Omdat ons programma op en rond het water is, kunnen wij kinderen zonder zwemdiploma niet toelaten. Kanoën hoef je nog niet te kunnen, dat kun je bij ons prima leren

Wanneer komen de Dolfijnen bij elkaar?

De opkomsten zijn elke zaterdagmiddag van 12:00 uur tot 14:30 uur. We zullen voornamelijk op het clubhuis de ‘Dillenburg’ zitten, maar in de zomer zullen we ook vaker op onze andere locatie het Kruithuis zijn. (Van beide locaties staat een routebeschrijving op deze website.) We gaan ook elk jaar een week op zomerkamp en we hebben ongeveer drie keer per jaar een weekendkampje.

Als je interesse hebt, kan je gewoon drie keer vrijblijvend komen kijken en daarna hopen we dat je een beslissing kan maken om wel of niet te blijven.

Als je een keer langs wil komen is het handig om ons even een mailtje te sturen op ons gezamelijke emailadres : dolfijnen@scoutingwdz.nl.

Groetjes en hopelijk tot snel!

De Dolfijnenleiding