Contributie

Bij voorkeur innen wij de contributie via automatische incasso. Echter is het ook mogelijk een factuur te ontvangen. De contributie wordt per kwartaal of jaar geïnd. De contributie bedraagt per 1-jan-2023:

bevers 35 EUR per kwartaal
dolfijnen 52,50 EUR per kwartaal
waterscouts, explorers, loodsen 67,50 EUR per kwartaal
plus-scouts 27,50 EUR per kwartaal

Mocht de betaling van de contributie of andere kosten een probleem voor u vormen, dan vragen we u contact op te nemen met onze penningmeester. Dit kan via penningmeester@scoutingwdz.nl. U kunt dit ook altijd aangeven aan de speltakleiding. Samen zullen we dan kijken naar een passende oplossing.

Andere kosten

De kosten voor het uniform, zomerkamp en weekenden zit niet in de contributie en moeten apart betaald worden. Onderstaande bedragen zijn schattingen en kunnen per jaar en per speltak enigzins afwijken.

• Zomerkamp : € 120 – € 150 (muv Nawaka)
  • Najaarsweekend (1 nacht) : +/- € 15
  • Hemelvaartweekend (2 of 3 nachten) : € 40 – € 50
  • Aanschaf uniform (eenmalig) : +/- € 60

Soms doen we nog activiteiten die ook nog een klein bijdrage vragen, bijvoorbeeld een opkomst zwemmen in een zwembad.

Uitrusting

Voor weekenden en kampen heb je de volgende kampeerspullen nodig:

• Slaapzak
  • Matje of luchtbed (geen stretcher!)
  • Zaklampje
  • Regenkleding
  • Waterschoenen

Varend materiaal, reddingsvesten en kampeeruitrusting zijn zaken die de groep centraal onderhoud en (mede) worden betaald uit de contributies. Hier betaal je geen aparte bijdrage.