De Dillenburg

Baden Powellpad 10
Delft
Routebeschrijving.

Dit is ons belangrijkste en grootste clubhuis. Hier hebben de bevers en dolfijnen over het algemeen hun opkomsten. De waterscouts en explorers zijn hier in het winterseizoen veel te vinden.

De Dillenburg ligt in het recreatie gebied de Delftse Hout, zodat er veel bosjes en grasvelden in de buurt zijn. Ook als je wilt gaan zwemmen zit je hier goed.

De bevers, dolfijnen en waterscouts hebben elk een eigen lokaal in dit clubhuis. De explorers en leiding hebben hier een eigen hok op de eerste verdieping / zolder. Verder is er nog een grote loods waar we zes van onze zeilvletten tegelijk kwijt kunnen in de winter.

Mocht je geinteresseerd zijn in de huur van dit gebouw voor weekend of kamp, kijk dan ook even op de verhuur informatie pagina.

Oostelijke Kruittoren Scoutcentrum Delft

Schiekade 1
Delft
Routebeschrijving.

De toren is onderdeel van Scoutcentrum Delft (Het Kruithuis), een historisch complex wat eind vorige eeuw helemaal gerestaureerd is. Het Kruithuis ligt aan de Schieweg in Delft, naarbij de Kruithuisweg.

De toren is de plek van de loodsen en de plus-scouts. Scoutcentrum Delft wordt normaal gesproken ook door de waterscouts en explorers gebruikt als vertrekpunt naar kampen en weekenden. Het scoutcentrum ligt namelijk direct aan het de Rijn-Schie kanaal. De dolfijnen zijn er in de zomer meestal ook een aantal maal te vinden in hun kano’s.