Op deze pagina zie je een overzicht van de verschillende boten waar Scouting Willem de Zwijger over beschikt.

Lelievlet 334 – De Schreeuwlelijk

Het is volgens onbevestigde bronnen de eerste lelievlet van onze groep. Inmiddels wordt deze vlet alleen nog gebruikt als motorboot in verband met de ouderdom van de vlet.

Houten kajak

De houten kajak werd zelf gemaakt door Coen Meijers, een oud lid van onze groep. Omdat de kajak binnen zijn eigen familie maar heel weinig gebruikt werd, heeft hij hem in het voorjaar van 2005 aan de Dolfijnen geschonken.

De kano is voor 2 personen en een stuk smaller dan onze andere kano’s. Dat maakt varen ermee iets uitdagender omdat je eerder om kan slaan.

Lelievlet 1739

In 2016 hebben deze lelievlet nieuw aangeschaft als vervanging voor de oude 334. In het filmpje is te zien hoe het de vlet voor het eerst te water gaat.

Kano’s dolfijnen

De dolfijnen beschikken over zes kano’s van het type ‘Guide 160’, die geschikt gemaakt zijn voor vier personen elk. De kano’s hebben de namen van de vinnen (subgroepjes) uit het dolfijnenthema:

• Tuimelaars
  • Grienden
  • Orinoco’s
  • Beloega’s
  • Narwals
  • Grampers

Ze hebben in tegenstelling tot sommige andere merken geen stalen binnenframe, maar een dubbele schaal. Wij zijn heel erg tevreden met onze kano’s. meer info.

Lelievlet 678

Sleper ‘De Zwijger’

In 2016 is een grote wens van onze groep in vervulling gegaan: onze eigen op maat gebouwde sleper!

Lelievlet 742

Urkel

Dit bootje is de leidingboot voor de Dolfijnen. Het type is ‘Secu 12’ en het bootje is in 2006 overgenomen van de Zeilschool Aalsmeer.

De boot is uitgerust met een elektromotor en trailer. Een benzinemotor staat nog op de verlanglijst.

Lelievlet 1080

Lelievlet 1431

Deze vlet is aangeschaft in 1997. Momenteel in gebruik bij de explorers.

Lelievlet 1471

Deze vlet is aangeschaft in 2000. De boot was bedoeld voor de loodsen, maar wordt inmiddels gebruikt door de explorers.

Lelievlet 1687

Deze vlet is in 2011 verkregen via het “Vletten aan de Maas” project. Deze vlet is gebouwd door leerlingen van een lasopleiding en gesponsord door de Hiswa.

In sleep

Hier zie je onze vletten in sleep liggen achter De Zwijger onderweg naar de Kagerplassen.

De volgende schepen zijn ooit in ons bezit geweest en inmiddels weer verkocht o.i.d. :

• ‘Burky’ (2000-2015)
  • ‘Dinky Toy’ (‘De Dink’), motorslepertje
  • ‘Linda’ alias ‘Dinky Toy II’
  • Lelievlet 139 / ‘Zeemeeuw’
  • ‘Stampertje’, in elkaar geknutseld motorbootje van de stam.
  • Lelieschouw 64, gekocht in 2003, verkocht in 2020