Welkom bij de Loodsen!

‘de Stampertjes’ zijn de scouts van 18 tot 23 jaar oud. De huidige stam bestaat uit lang-leden en iedereen van ons geeft naast de stam ook leiding bij de dolfijnen of waterscouts.

Elke vrijdagavond hebben we opkomst op het Kruithuis, waar we ons bezighouden met van alles en nog wat! Als loodsen zijn we zelf verantwoordelijk voor ons programma: wii-en? Bowlen? Hele weekenden spelletjes spelen? Alles kan, niks is verplicht! Zomers kunnen we ook een boot lenen van de waterscouts of explorers en gezellig gaan zeilen.

Geregeld organiseren we ook baravonden in een speciaal thema, waar alle achttien-plusleden bij mogen zijn. Win jij de trofee van het jaarlijkse Mario Kart toernooi? Of vind je niks gaver dan ‘s nachts door de Delftse Hout sluipen? Eet je mee met het sjieke kerstdiner? Ben je een genie met Quiplash? Het kan allemaal!

Het enige vaste kamp van de Stam is de Kaagcup, elk jaar met Hemelvaart. We nemen dan even een pauze van leiding geven; we lenen een boot en doen dan fanatiek mee aan de zeilwedstrijden! ‘s Avonds maken we het eiland onveilig, en doen we vooral lekker ons eigen ding.

Samengevat: we doen veel leuke dingen en hebben het erg gezellig met elkaar! Lijkt het je wat? Laat het ons dan weten! Stuur een mailtje naar loodsen@scoutingwdz.nl met al je vragen! Je mag altijd een avondje meedraaien!