Michael Pauli/ juli 17, 2021/ dolfijnen, nieuws

Hieronder houden wij ons logboek bij van het zomerkamp 2021! Elke dag zal er een update zijn over de dag die geweest is, geschreven door de Dolfijnen zelf.

Vrijdag 23 juli

Gisteravond deden we mijnkar en goudzoeker. Dat was gezellig en het was de dag van die dag van de goudzoekers.

En vandaag kwam Gerrit goudkoorts en Simon Scherp en Kate Kolonist en natuurlijk Bufelow Bil. Wij moesten samen tegen hun in de kano en hun hadden wel gewonnen.

Toen gingen we rustenmoment en toen lunchen en daarna gingen we varen examens. Daarna deden we korte spelletjes. Kano kwartet en Kanobal, weerwolven en toen gingen we van tafels eten. Toen ijsje eten was lekker en daarna aan het logboek

De Goudzoekers: Karlijn en Joep

Quote van de dag:
“We zijn geen koeien Teun!!”

Gerrit goudkoorts

Donderdag 22 juli

Na het eten van gisteravond gingen we een plattegrond maken van het clubhuis voor het spoorzoeken insigne. Daarna deden we het douane spel met 2 eindposten in het donker. De volgende dag gingen we geen ochtendduik doen maar we hebben in plaats van dat een groepsfoto gemaakt. Toen ging het snoepwinkeltje weer open daarna gingen we een speurtocht doen en vonden we het verdwenen goud!

De indianen en de kolonisten gingen eerst. De cowkids en de goudzoekers deden toen een paar potjes ZAP! en later gingen ze ook weg. Toen gingen we met de kano’s op zoek naar de eerste aanwijzing. Er na gingen we aan leggen leren en hoe een kompas werkt. Toen gingen we verder met de speurtocht. Toen kwamen we Michal tegen. We deden een bal spel mik en als we dat goed deden mochten we pas verder. Toen het was gelukt gingen we weer verder en uiteindelijk vonden we de prijs. Toen gingen we terug naar het clubhuis. Later kwam de andere groep terug.

Nadat alle 2 de groepen terug waren kregen we verplichte rust. Daarna gingen we een soort postenspel doen waar we heel veel soorten opdrachten moesten doen. Als avondeten haddden we soep en een broodje knak.

Groetjes de Cowkids: Nienke, Daniel, Sean en Sebastiaan.

Woensdag 21 juli

Tippers en toppers: De tippers en toppers werden gedropt toen waren we na 2 uur terug, toen gingen we slapen.

De rest: Gisteravond hebben we een film gekeken en die film heette Pieter Pan en daarna gingen we slapen.

Vanochtent heben we instructie gevaaren, we hebben heel veel geleerd. En daar na gingen we water en vuur spelen we hebben ook nog het handelsspel gespeeld. Toen speelde we ballonentje prik. En nu zit onze buik vor want we hebben hamburgers gegeten. 🙂

De Indianen: Iris, Amber, Olja en Brechtje

“Is er nog sla?”
van de SLAger?”“Dat SLAat echt alles”

Dinsdag 20 juli

Gisteravond hebben we het dierengeluiden spel gedaan. Dan moet je je in het donker verstoppen. je hebt een nummer en een geluid van een dier in je hoofd. als de zoeker het nummer zecht dat jij in je hoofd hebt moet je het geluid maken. En dan moet hij je zoeken.

Toen dat klaar was werden we voorgelezen door Orlin. Het ging over Jarl en May op dolfijnen eiland die avonturen beleven. Orlin leest altijd heel lang voor egt een half uur ofzo heel leuk. Dus toen gingen we slapen en toen was het weer ochtend!

Toen moest je je zwembroek aan trekken om te douchen of een emmer water over je heen en toen kwam Penny Pijlpunt! En toen gingen we racen in de kano en het was de drakenrace en daar na gingen we instruksievaren en daar na gingen we midageten.

Toen was het snoepkraampje weer open en hebben we lekkere snoepjes gegeten en kaartjes geschreven. Dat was heel leuk en toen hebben we levend stratego gespeeld met de jongens tegen de meisjes en de meisjes hebben gewonnen! Als laatste hebben we Chilieconcarne gegeten en toen schreven we dit.

Einde~

De Kolonisten: Cathelijne, Gijs, Rens, Hilde

Quote van de dag:
“Wat zeg je als er een boom om valt?”
“…auw?”

Maandag 19 juli

Gister avond ufo spel met 2 podjes en 2 keer door Rens uitgeschakeld. Iedereen zit onder de mugelbuldten behalve Joep. Om 11;00 gingen we slapen.

‘S ochtends deden we de ochtendduik. Daarna weerden wij afgeschoten door de waterslang. daarna gingen we eten daarna hebben we de hele dag ontbijten want we hapte niet af.

Tijdens het ontbijt kanoden we een tocht. Tijdens de tocht hebben we speurspelletjes gespeeld. we heben ook veel land ondekt het was de dag van de kolonisten. Toen we terug waren konden we snoepjes kopen van ons geld dat we mee hadden. Daarna gingen we even slapen. En daarna hebben we spelletjes gespelt. We heben tijdens het ontbijt nog avondgegeten.

Einde, De Goudzoekers: Karlijn, Joep, Phillip

Zondag 18 juli

We speelde aan het eind van de zaterdagdag het spel sardientje, Cathelijne verstopte zich en we gingen haar zoeken. We gingen terug naar het clubhuis. Toen gingen we wat drinken. Toen ging Orlin een verhaal voorlezen over het dolfijnen eiland. We gingen toen slapen. En toen gingen we ontbijten. Bufolo bill kwam langs en die vertelde dat er een wedstrijd was om land en goud te winnen.

Daarna gingen we instructievaren in verschillende groepen. Toen gingen we estaffete doen om het eiland maar die hadden we niet gewonnen. Toen gingen we een kompas maken dat echt werkt. Daarna gingen we meloen eten. Daarna deden we landjes roof met hoepels en lange slingers iemand tikken. Daarna was er vrije tijd en viel er een kup blokje in het water. En toen gingen we avondeten. Het was pasta uit het wilde westen.

De Indianen: Karlijn, Amber, Olja en Brechtje

Zaterdag 17 juli

We kwamen op het kampterrein aan, toen gingen we onze spullen klaar leggen. Toen ieddereen er was gingen we openen. Daarna ginen we het kampterein verkennen en daarna ginen we kanoën om het meer te verkennen. Toen gingen we fap bal spelen en gingen we een rust momentje houden en daarna naar de eetaal en gingen we eten, en toen gingen we afwassen.

Einde

De CowKids: Nienke, Sean, Sebastiaan en Daniel.