Camiela Jonker/ maart 13, 2021/ groepsbreed, nieuws

Van 8 t/m 13 maart 2021 helpen wij met onze scoutinggroep mee met de Jantje Beton collecte. Dit jaar niet met de collectebus, maar met een flyer langs de huizen over onze digitale collecte. In totaal helpen ruim 40.000 vrijwilligers mee om geld op te halen zodat meer kinderen buiten kunnen spelen.
Van de collecte mogen wij 50% van het opgehaalde geld voor onze eigen scoutinggroep gebruiken.
Buitenspelen voor iedereen
Buitenspelen is super belangrijk, maar wordt steeds minder vanzelfsprekend. 3 op de 10 kinderen spelen niet of slechts één keer per week buiten. Steeds meer kinderen kunnen niet lid worden van een club of jeugdvereniging. Deze kinderen zijn aangewezen op een speelplek in de buurt. Voor kinderen in kwetsbare speelposities is buitenspelen vaak onmogelijk. Terwijl spelen ontzettend belangrijk is voor ieder kind. Slootje springen, verstoppertje doen in de straat of buiten met vriendjes de wereld verkennen. Een leven zonder buitenspelen is ondenkbaar voor opgroeiende kinderen. De rol van scoutingclubs, jeugdverenigingen en leuke speeltuinen in de buurt wordt daarom steeds belangrijker. Het is daarom meer dan ooit hard nodig om geld op te halen. Bij Scouting Willem de Zwijger staan we hier volledig achter.
Waarom collecteren wij?
De helft van de opbrengsten besteedt Jantje Beton aan speelprojecten in heel Nederland. De andere helft is voor onze eigen clubkas, Scouting Willem de Zwijger. Die opbrengst is heel erg welkom, zeker nu een deel van onze inkomsten is weggevallen door de coronacrisis.
Hoe kan je doneren?
Ga naar onze digitale collectebus: https://jantjebeton.digicollect.nl/scouting-willem-de-zwijger-te-delft en volg de stappen. Of scan deze QR-code: