Michael Pauli/ september 28, 2020/ nieuws

Ben jij een enthousiaste vrijwilliger met vrije tijd op zaterdag, niet bang voor een beetje water en gemotiveerd om kinderen te begeleiden? Vind je het leuk om zelf activiteiten en spellen te bedenken èn weekenden en kampen te organiseren in een team van vrijwilligers? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Een enthousiaste leider M/V (vrijwillig)

Functieprofiel:
Je bent leid(st)er van een groep van maximaal 24 kinderen van 7 tot 11 jaar en organiseert hiervoor wekelijks Scoutingactiviteiten. Dit zijn activiteiten op en rond het water die zich kenmerken door samenspel en uitdaging met hierin een bijzondere plek voor buitenleven.

Momenteel bestaat ons team uit 2 personen en zijn we op zoek naar een 3e en/of 4e lid van ons team.

Wat doet een leid(st)er?

• Maakt, bereidt voor en evalueert – met de overige teamleden – wekelijkse programma’s voor de groep kinderen.
  • Voert deze programma’s uit.
  • Leert kinderen zich wegwijs te maken op en rond het water.
  • Maakt, bereidt voor en neemt deel – met de overige teamleden – aan weekendkamp(en) en/of het jaarlijkse zomerkamp.
  • Begeleidt jeugdleden in hun persoonlijke ontwikkeling.
  • Neemt deel aan het overleg binnen de groep met de overige vrijwilligers.

Belangrijk:

• Je bent minimaal 18 jaar of ouder.
  • Je bent bereid een Verklaring Omtrent Gedrag aan te vragen of kunt deze overleggen.
  • Ervaring is niet verplicht, zowel als leiding als op het water. Je zal gaandeweg ondersteund worden om je te ontwikkelen als volwaardig leiding.

Inschatting tijdsbelasting:

• Circa 3 à 4 uur per week (inclusief de overleggen en voorbereidingen)
  • 1 à 2 weekendkampen en het jaarlijkse zomerkamp

Wij bieden:

• Een inspirerende functie waarin je een plezierige en leerzame vrijetijdsbesteding helpt bieden aan kinderen en jongeren.
  • Samenwerking met andere betrokken en enthousiaste vrijwilligers
  • Het opdoen van veel nieuwe contacten
  • De mogelijkheid jezelf verder te ontwikkelen

Voor meer informatie kun je contact opnemen met: michael@scoutingwdz.nl
Voor meer informatie over de dolfijnen kan je ook even op onze pagina kijken!