Karlijn Vlot/ augustus 18, 2020/ waterscouts

Dit jaar was het moeilijk om een een kamp te regelen van wegen de corona  maatregelen, maar het was ons gelukt. Dit jaar gingen de waterscouts naar het Westland. Ons thema dit jaar was op weg naar mars.

Op zondag sleepte we richting het Westland. Wanner we aankwamen hadden we gelijk onze tenten opgezet. Na het eten gingen de kinderen het spel Alien vertaalspel spelen, waarbij de kinderen moesten ontcijferen wat de aliens ons probeerde te vertellen.

Op Zondag was het de eerste voledige dag . We begonnen met Instructie varen. Daarna werden de nieuwe kinderen en Karlijn(leiding) gedoopt tot waterscout, Ze kregen allemaal een hele leuke nieuwe scouting naam met het teken van Galaxy. Na het dopen gingen de kinderen zwemmen. Hierna gingen we het spel verkenning Mars spelen hier was het doel dat de kinderen mars leerde kennen door naar bepaalde punten op de kaart te zeilen. Na het eten gingen we het spel Marsing forward spelen. Bij dit spel moesten de kinderen door middel van naar meerdere posten te gaan en grondstoffen te verzamelen.

Op Maandag begonnen we weer met instructie. In de middag speelde we het spel Alien technologie. Hier bij moesten de kinderen een geheime plek ontdekken waar de Aliens hun technologie hadden verstopt. Hierna hadden de kinderen theorie les van Toon. Na het eten hadden we het spel Ruimte slag gespeeld hierbij moesten de kinderen moesten ze de andere bakken verslaan door coördinaten en informatie te verzamelen en die dan weer in televeren bij de hoofdpost. Vandaag hadden we ook een nacht spel het UFO spel de kinderen speelde dit met plezier.

Op dinsdag Werden de kinderen ontvoerd naar Pluto en moesten ze hun weg terug vinden door middel van langs posten te gaan en genoeg grondstoffen en spullen te verzamelen om terug te vliegen naar Mars. Aan het eind van de dag hebben we nog wrik wedstrijden gedaan. Brigitte had deze wedstrijd onder de kinderen gewonnen. Bij de leiding was Toon de snelste.

Op Woensdag Speelde we 3 teams levend stratego met vlaggen roof. De bakken moesten proberen de vlag van een andere team naar hun eigen plek te brengen. Dit hebben de kinderen fanatiek gespeeld. Aan het einde van de dag hebben we met weinig wond een zeilwedstrijd gehouden. Dit duurde wat langer dan we dachten. Halverwege hadden we het stop gezegd en hebben we een tochtje gemaakt met z”n alle achter de sleepboot.

Op donderdag waren de praktijkexamens en hebben de kinderen hun zeil kunsten moeten laten zien. Aan het eind van de dag speelde we het eindspel en heeft de 742 dit jaar het kamp gewonnen!!! We hadden ook besloten om alle tenten waar de kinderen in sliepen al af te tuigen en ze in de extra kooktent met z’n alle te laten slapen.

Op vrijdag gingen we terug slepen.