Camiela Jonker/ april 9, 2020/ bevers

Stuiter heeft het de afgelopen dagen erg druk gehad met schoolwerk, en dat in dit mooie weer! ‘Best leuk hoor, al die thuis opdrachten, maar nu vind ik het wel weer tijd om écht wat te gaan doen’.
Hij dwaalt wat rond zijn huis nadat hij samen met Stanley een gave geocache had gevonden. ‘ja dat was leuk, er zat een kokertje verstopt in een gat in de boom! De komende tijd ga ik er nog meer zoeken, ik hoorde van Stanley dat ze echt overal verstopt liggen!’.

Door lekker bezig te blijven heeft Stuiter niet zo door dat het allemaal even anders is en dat dat misschien ook nog wel een paar weken gaat duren. De komende weken zijn er in ieder geval nog geen scoutingopkomsten in het clubhuis en hij zou dit weekend met zijn ouders gaan kamperen. ‘Ik heb nog nooit in een tent geslapen, ik vind dat ook best een beetje spannend maar het lijkt me ook heel leuk’.

Hij moest denken aan Noa. Noa woont ook in Hotsjietonia maar is niet altijd thuis. Soms als hij bij Noa aanbelt doet er niemand open, dat komt omdat Noa vaak op reis is. Ze gaat dan de hele wereld rond met haar rugzak vol met spullen. In haar rugzak zit dan genoeg eten en schone kleren om wel even weg te blijven van thuis. Ook een slaapzak, matje en zelf een tent neemt ze vaak mee.
Stuiter is soms wel een beetje jaloers op de reizen van Noa. Als ze dan terugkomt vertelt ze over de avonturen in verre landen.

Stuiter gaat toch stiekem een kijkje nemen bij Noa. Want als je zo vaak op reis bent, wat doe je dan nu thuis?
Stuiter gluurt vanachter een boom de tuin van Noa in. Zie hij dat nou goed? Daar staat een tent! Maar Noa heeft toch gewoon een huis om in te wonen?!
Stuiter snapt er niets van en besluit toch maar even naar Noa te roepen ‘Hee Noa, wat heb jij nou in je tuin staan?!’.

‘Hee Stuiter! Wat gezellig dat je even langs komt! Weet je wat ik vanavond ga doen? Ik ga in mijn tent slapen! Zo lijkt het net een beetje vakantie!’

Stuiter hoorde het al niet meer en rende alweer zo hard als hij kon naar zijn eigen huis. Hij ging zo snel als hij kon opzoek naar een tent om die op te zetten in de tuin. ‘Als ik niet op vakantie kan, dan moet de vakantie maar hier heen komen, ik slaap in de tuin vannacht!’

Nou bevers, jullie raden het vast al een beetje…. Jullie gaan in je eigen tent slapen! Kijk maar eens of je een tent kan vinden, of misschien wel zelf kan maken? En zoek ook een goed plekje, misschien mag het in de tuin, of in de woonkamer? Overleg nog wel even met je ouders!;-)

Heb je nog tips of wat voorbeelden van andere scouts nodig? Kijk eens op: https://www.scoutshop.nl/blog/thuis-kamperen?fbclid=IwAR1hFu1WHc7rh8TONhDTbbuXZOVY9EfscT55s1pOAdvNirCi3lelAQia8t8 of https://www.facebook.com/events/1787792491357832/