Camiela Jonker/ maart 19, 2020/ nieuws

Alle bewoners van Hotsjietonia zijn in rep en roer! Er is een virus uitgebroken en de dorpsbewoners moeten daardoor binnen blijven. Net als de bevers, die nu thuis moeten blijven van school. Het virus heet Coronavirus en is erg besmettelijk voor alle mensen. Besmettelijk betekent dat als je dicht in de buurt van elkaar bent, je allebei ziek kan worden. Sterre Stroom zegt: ‘Dat virus komt uit een ver land, aan de andere kant van de wereld. Maar omdat het zo besmettelijk is, is het ook in alle andere landen gekomen. Alsof hij een wereldreis heeft gemaakt!’. Steven Stroom vindt het eigenlijk wel interessant en zegt: ‘Ik zou ook wel een wereldreis willen maken!’.

‘Dat is ongezellig, dan komt er niemand meer thee drinken bij mij’, denkt Noa. Ze belt naar Rozemarijn en zij dacht precies hetzelfde. ‘Ik had zelfs al een appeltaart gebakken’, zucht Rozemarijn. ‘Wat is dit saai he…’. Gelukkig weten Noa en Rozemarijn dat het heel belangrijk is om binnen te blijven, omdat anders misschien alle bewoners van Hotsjietonia ziek worden en dat zou wel heel vervelend zijn. Van dit virus ga je namelijk hoesten en krijg je hoge koorts.

Gelukkig kan Professor Plof helpen met dit probleem! Hij is samen met professors van de hele wereld op zoek naar een medicijn, zodat niemand meer ziek wordt. Al drie weken staat Professor Plof in zijn laboratorium en is hij aan het onderzoeken welk medicijn het beste werkt. Hij mixt zijn poedertjes en drankjes en hij heeft een pannetje op het vuur staan. Maar helaas duurt dat nog wel even voor het medicijn klaar is.

Er klinkt ineens een grote knal en iedereen uit Hotsjietonia haast zich naar het dorpsplein. Waar komt die knal vandaan? ‘Toch niet weer bij Plof hè?’ zucht Stanley. Maar jawel, Professor Plof komt naar buiten. ‘Het is zo moeilijk om een goed medicijn te vinden! En nou is ook nog mijn laboratorium ontploft.’ Zucht Plof. ‘Wat je wel kan doen, is zoveel mogelijk je handen wassen! En natuurlijk uit de buurt blijven van andere kinderen, dus geen knuffels en handen schudden. Daarom zijn nu ook alle scholen en scouting gesloten’ Zegt Professor Plof. Stuiter heeft ook wel een handig idee, om elkaar met de ellebogen aan te tikken. Of zelfs een boks te geven met je voeten!

Stuiter denkt diep na… en ineens roept hij: ‘Maar, hoe zit dat met de bevers dan? Kunnen zij de komende weken niet naar scouting?! Dat is ook stom!’ Samen met alle dorpsbewoners bedenken zij opdrachten, die de bevers de komende week thuis kunnen doen. En voorlopig blijven Stuiter, Stanley Stekker, Bas Bos, Rebbel, Steven & Sterre Stroom, Noa, Rozemarijn, Professor Plof, Keet & Fleur Kleur lekker binnen…

Doe jij met de opdrachten van de bewoners van Hotsjietonia? Klik hier: https://scoutingwdz.nl/category/bevers/!