eelco/ juni 18, 2012/ dolfijnen

IMG_03501Zaterdag hebben de dolfijnen en de explorers meegedaan aan de Westlandcup voor dolfijnen. Dit is een jaarlijkse zeilwedstrijd op de Foppenplas in Maasland. Onder een stralend zonnetje met af en toe een wolkje deden wij mee in vier geleende boten (onze eigen boten lagen nog op de Kagerplassen) in een wedstrijd die ging op tijd. Alle boten stonden onder leiding van twee ervaren explorer-leden en hadden vijf dolfijnen aan boord.

Alle boten in een startveld zou wat lastig worden met ongetrainde zeilende dolfijnen, dus iedereen had een eigen starttijd en dan ging het er om om zo snel mogelijk een route te varen en weer terug te zijn.Voor de nummers een tot en met drie stond een mooie beker te wachten.

En de organisatie weet dat de dolfijnen van WdZ meededen; want wij haalden de eerste en derde prijs binnen (van de tien boten die meededen)!

Bekijk hier de foto’s van hoe wij genoten hebben en wie er uiteindelijk in de winnende boten zaten.