eelco/ april 26, 2011/ groepsbreed

Staf etend voor het huisje in Wiltz, Luxemburg tijdens paasweeekend 2011Scouting is een organisatie die wereldwijd actief is en dat is ook bij onze groep te merken. De afgelopen jaren hebben we een aantal opkomsten samen gedraaid met Engelse of Duitse scouts die ons land aandeden. Dat beviel heel goed maar riep bij een aantal stafleden ook de vraag op waarom we zelf nooit naar het buitenland gaan. In het  najaar zijn geinteresseerden samen gekomen en hebben een uitstapje naar het Scoutcentrum in Wiltz, Luxemburg gepland.

Het afgelopen weekend was het zover en zijn we met 13 stam/staf leden in drie auto’s naar Luxemburg gereden. Daar hebben we de eerste volle dag Luxemburgstad bezocht. Paaszondag hebben we lekker gekanood en gezwommen (!) in de lokale rivier. Op maandag hebben de meesten de omgeving nog verkend op een mountainbike. De rest van de tijd werd gevuld met relaxen, praten en vooral ook veel kampvuur.

De deelnemers vonden het allemaal een zeer geslaagde activiteit en hopen dit volgend jaar een vervolg te geven. Het is te vroeg voor toezeggingen, maar het streven is om ook onze Explorers (14-18 jarigen) mee te nemen op een volgend buitenlandweekend.

Inmiddels kun je een selectie van de foto’s bekijken in ons fotoalbum.