eelco/ juni 23, 2008/ bevers

newsimage 2008-06-23_22-24_beverweekend2008_104.jpg Afgelopen zaterdag en zondag was er het beverweekend. Alles stond in het teken van Piraten. Zaterdagochtend kregen we eerst bezoek van Pipa, de zus van Pippi. Zij had haar vader beloofd een schat te zoeken die hij was verloren op het strand. De bevers zijn toen naar Kijkduin gegaan om de schat te zoeken. Maar er was ook tijd om even te spelen op het strand en onze zelfgemaakte lunch op te eten. Daarna zijn we weer verder gaan zoeken en op de boot die op de boulevard ligt vonden we de schat. Daarin zaten een aantal opdrachten die we op het clubhuis moesten uitvoeren. Dus na het genieten van een ijsje zijn we weer terug gegaan naar de Dillenburg. Daar hebben we piratenzwaarden, ooglapjes, doek voor om je middel en een piratenhoed gemaakt. Alles om eruit te zien als een echte piraat. Na het eten hebben we Corinne verrast met een surpirseparty voor haar 50e verjaardag. Met dank aan Chris die de sarapop heeft gemaakt en Marjolein die een overheerlijke taart had gebakken. Daarna nog een kampvuur en toen naar bed, waar de bevers natuurlijk nog wel even met hun zaklampen hebben gespeeld :-). De volgende dag na het ontbijt verkleden tot piraat en daar hoort natuurlijk schmink en een echte glittertattoo bij. Pipa kwam ook weer langs en had haar vader meegenomen, Ephraim Langkous. Hij kwam kijken of de echte piraten-bevers ook wel handig waren. Na een aantal spelletjes kregen ze een mooi t-shirt en een piratendiploma. Het was een heel gezellig en geslaag weekendje!!!

Lees meer op http://archief.scoutingwdz.nl/gallery/20080621_bvr_weekend