eelco/ maart 4, 2000/ loodsen

Zaterdag
Het carnavalsweekend was dit jaar weer als vanouds: veel feest, veel lol en weinig graden! Dit jaar vroeg weg gegaan om er een echt lang weekend van te maken. Doordat we al om plusminus 9.15 uur waren vertrokken waren we al om een uur of elf bij het huisje van Ed op de “Rooie Del” in Arendonk. Snel de tentjes opgezet (ik ben dit jaar door m’n familie weer voor gek verklaard), waarna de eerste al begonnen aan het jaarlijkse houtvuur (de diehards). Dit jaar sneeuwde het maar liefst 5 keer zaterdags, dus we hadden de hele tijd mooie foto’s als de tentjes in de sneeuw stonden. Helaas bleef die niet liggen, want het was er te warm voor (warm? Bij de marine daar is het pas warm!).

Halverwege de middag besloten een aantal Stamleden naar Reusel te gaan, om daar te winkelen en dingen te gaan doen, waarvan ik echt geen idee heb wat ze gedaan hebben. Na terugkomst was er soep en sprokkelde we hout, (teveel) dennentakken en erg veel mos (Mark!). ‘s Avonds aten we héérlijke boerenkool met halve worst, klaar gemaakt door Chris die het complete weekend tot in de puntjes had georganiseerd. Jááh, zuig daar maar eens een puntje aan!

Na de afwas is het altijd een beetje van: “Ga ik nou wel of niet m’n carnavalskostuum aandoen”, want de tijd tussen de afwas en het omkleden is er een die net teveel is. Op een gegeven moment was iedereen er dan toch klaar voor en toen was het huisje dan ook echt te klein. Ik had dit jaar het makkelijkste van het makkelijkste uitgezocht, namelijk een outfit van Lazio Roma die ik al 3 jaar thuis had liggen. Een aantal van ons had er echt werk van gemaakt: zoals Ruurd en Vincent die prachtig verkleed waren als twee Hare Krishna’s compleet met tamboerijn, maar liefst 5 Kabouter Ploppen (van de gelijknamige film), waarvan een hele andere, Ivan zeg er in z’n nieuwe gedaante uit als monnik en Corina en Aranka zagen er precies uit als moeder en dochter uit de Addams Family (ik heb geen flauw idee hoe die heten). Oh ja, opa was er ook bij!
Nou om negen uur gaan de disco’s open en dan is het feesten geblazen. Dit jaar was er tot grote opluchting van iedereen een DJ die geen 30 seconden platen draaide. Om half 2 ging de WV naar het huisje en wij naar de shoarmaboer. Is wel de laatste keer geweest, want we werden weggekeken. Daarna weer naar het huisje en dan in die ijstent proberen te slapen. Ik had dit jaar weer heel verstandig mijn kruik meegenomen.

Zondag
‘s Ochtends zijn er altijd problemen om wakker te worden en die waren er nu natuurlijk ook, want de hele tent was om half negen een ijsklomp. Toen ik de tent opendeed had ik wel een prachtig aanblik. Ik keek zo in een spierwit Oostenrijk, maar dan in België. Maar die temperatuur, hè! Dus gauw eruit, kruik hervullen en gauw er in en slapen maar. Uiteindelijk toch nog 7 uur geslapen en me door Chris wakker laten zingen (zelfs dat was geregeld). Helaas was zondag de temperatuur wat warmer dan zaterdag, dus de sneeuw die ik twee uur daarvoor zag, was alweer verdwenen. Het ontbijt deze ochtend bestond uit gebakken eitje van Mark en verder waar je zin in had. De verdere dag veel rond het vuur gezeten en anders wel een aantal bomen gehakt of dennetakken verzameld (want die rookten zo lekker. Ook al zijn we dan twintig of ouder, we blijven kinderen). ‘s Middags aten we nog hamburgers. Dat kon allemaal, omdat we dit jaar wat later vertrokken richting Delft (om een uur of 16.00 uur). Dit omdat we de vorige jaren alsmaar vertrokken als de carnavalsoptocht aan de gang was en dan moesten we in elk plaatsje wachten. Dit jaar hadden we net mazzel, want wij waren echt 20 seconden eerder op de rotonde dan de carnavalsstoet. Eigenlijk zouden we er geen last van moeten hebben, maar Ruurd had net als op de heenweg voor een zeg maar soort van toeristische route door België gezorgd. Om een uur of 6 in Delft aan gekomen na een bezoekje bij de McDrive en om 19.00 uur was ik weer veilig thuis.

Ik heb echt weer een supertof weekend gehad en wil iedereen daarvoor bedanken met Chris in het bijzonder.