eelco/ mei 8, 1997/ loodsen

We zijn weer terug van weggeweest en wat was kaag toch weer een feest. We gingen woensdag weg en kwamen zondag weer terug en we zullen eens even vertellen wat er allemaal gebeurd is.

Woensdag:

We kwamen om half 6 kwart voor zes aan, maar sommige kwamen een uurtje later aan. We gingen inladen en we waren snel klaar, maar de zeeverkennersleiding en de wilde vaart lieten nog een tijdje op zich wachten, maar daar was ook wel weer over heen te komen. Pa en Ma beckers zaten alweer te stressen en dat was ook wel terecht, want we moesten om 9 uur de sluis hebben en het was ondertussen kwart voor 8. We moesten dus als een gek gaan varen.

Bij de sluis aangekomen moest Timon zich weer even uiten tegenover de rest omdat hij te laat was en in z`n eentje in de speer zat(alleen dat laatste was terecht Timon). Toen gingen de stam en wv verder naar het eiland en de zeeverkenners bleven daar wachten. Na een dikke 2 uur varen kwamen we bij het eiland en we begonnen met uitladen en Ruurd en ik gingen ons even melden bij “de Witte Tent” , de staf van het eiland. De goede man wilde zowat naar bed gaan en ik kreeg gelijk een streepje omdat we te laat waren (er stond toch dat die tering tent om half 1 pas dicht ging). We moesten in algemeen gaan staan binnen de witte lijnen en het was met toeval precies tegenover die Witte Tent. Toen gingen we als een gek de tenten opzetten en alles uitladen. Toen dat gedaan was gingen we even slapen en dat was gelukkig al om 3 uur.

Donderdag

De volgende morgen konden we dan ook gelukkig uitslapen en dat deden we dan ook niet want de Wilde Vaart had kennelijk geen zin om uit te slapen en die stond om 6:45h al vrolijk de zeeverkennerswet op te lezen (%$#@*&!!). We gingen er alweer om half 8 uit (onder tussen is het donderdag). We gingen eruit en gingen even een eitje bakken en even een kilootje koffie drinken. Toen begon het gelukkig te regenen en de zeeverkenners kwamen ook nog binnen met de bootjes. De hele leiding kwam dus ook al snel in de tent zitten van ons en snakte allemaal naar een lekker bakje koffie (er is toen ook een heel pak koffie doorheen gegaan). Wij hebben lekker een beetje de hele dag in de tent gezeten want het was kut weer (okee okee, we hebben nog water gehaald en andere klote klusjes geklaard) .

Die avond vertrokken we sportief zeilend naar Warmond, om te gaan chinezen (nee, geen coke). Gelukkig ging het onderweg nog lekker regenen, en spookte het op ‘t Joppe. De Chinese Shit smaakte er niet minder om, en we hebben ook nog een verstekeling opgedaan (Marijke). We hebben alles opgegeten, behalve een bak bami en een gebakken banaan want die moest Aranka zonodig meenemen voor Chris die het in een hoekje van de tent neer tiefte en nog geen eens bedankt zei.

Verder was het in de muziektent waar wij ons gesettled hadden een flinke teringzooi geworden, na deze half Chinese, half Bourgondische maaltijd. Gelukkig had de Chinees van plastic bestek gehoord dus we hoefden niet met ons handen te eten.(had niks uitgemaakt voor ons hoor, het had toch wel opgegaan). Na opgeruimd te hebben gingen wij weer gezellig terug naar ons stekkie op het kagereiland naast de Witte Tent.

Die avond heeftéén van onze koppeltjes nog een beetje ruzie gemaakt, maar verder hebben wij ons prima vermaakt, in de buurt van het Bier, en de Witte Tent natuurlijk (sh*t).

Toen de volgende ochtend de morgen gloorde, kwamen wij zonder veel protest uit ons nest (Op Timon en Jorg na dan). Na de nodige shot caffeïne, en voor sommingen nicotine,waren we er weer helemaal klaar voor. Er moesten immers wedstrijden gewonnen worden.

Na de één gezeild te hebben en de ander gewoon niet, gingen we naar ons snackbarretje om de hoek (in Warmond). Na stevig geschranst te hebben gingen we nog even inkopen doen en weer op weg naar ons stekkie en ja dat was nog steeds naast de Witte Tent. Onze chef kok Ruurd had een stevige maaltijd voor ons op het menu staan en dat was de traditionele stampot rauwe andijvie met spekkies en kaas (lekker, lekker). Daarna was het tijd voor de grote schoonmaak in de bungalowtent en daarna was het tijd voor onze vrienden(het bier).

Na Marijke terug gebracht te hebben ging Mark weer terug naar het stekkie van de Stam, naast de Witte Tent.

Het is vrijdag avond, de Wilde Vaart is inmiddels stil, en een paar Stampers zijn al naar hun laatste rustplaats vertrokken (voor die dag dan). We zaten met een paar nog te genieten van het Bier, en vooral de BaCo’s. Het was tijd om ons te profileren, dus gingen we zingen, en met onze bierflessen op de maat (maar dan net niet) mee rammen op de geweldige tekst van het lied (la la la, la la lal). Dit werd lichtelijk opgemerkt door de Witte Tent, en de rest van de Bollenstreek.

Tijd voor het Tweede Streepje!

We zijn toen toch maar stilletjes in bed gekropen, HA HA HA.

Het was weer te afkankerd vroeg om op te staan, maar wij zijn echte Mannen, dus dat was weer absoluut geen probleem. (‘s Avonds een vent, ‘s ochtends een vent geldt echt niet voor ons). Na de wedstrijd die goed ging , gingen we even naar de protest boot toe want een boot had ons aangerandt. Na een half uur gewacht te hebben en een tientje betaalt te hebben en uitleg gegeven over de situatie gingen wij weer naar Warmond.

Awel he, het verslag is nog niet helemaal af, de rest houdt je van ons tegoed!