eelco/ augustus 1, 2014/ explorers

Afgelopen 10 dagen (van 21 juli tot 31 juli) was Nawaka. Dit is een heel groot waterkamp met allemaal verschillende groepen uit heel Nederland. Het was dit jaar georganiseerd in Roermond in Limburg. Op Nawaka had je allemaal verschillende sub kampen zoals sub kamp Cuba, Jamaica, Honshu, Sicilië, Paaseiland, Hawaï, Galapagos en Madagaskar. WDZ was goed vertegenwoordigd want de Dolfijnen, de Waterscouts en de Explorers waren van de partij. Er waren zelfs stamleden die als vrijwilliger hun beste beentje voorzetten op dit geweldige evenement. De Waterscouts waren te gast op Honshu, de Dolfijnen op Madagaskar en de Explorers waren onderdeel van het subkamp Cuba. Overdag waren er allemaal activiteiten georganiseerd; zoals een grote opening, hike, roei en wrik wedstrijden, geulengraven (dit kwam door de hevige regenval), paintballen, klimmen, twee modder parcoursen, QR code spel, zeil spellen en een hele mooie grote sluiting. de sluiting werd afgesloten met heel gaaf vuurwerk! Elke avond kon je ons wel vinden in de feesttent die maar tot 22.30 door ging omdat het om 23.00 uur echt stil moest zijn. Maar die tijd probeerden wij elke avond een beetje op te rekken door op het grasveld voor de feesttent een nieuw feestje te bouwen met muziek uit radiokratten en de discobol op Tobias (onze leiding) zijn muziekbox. Dit vond de security minder grappig en  na 1 avond konden zij onze partytent wel heel goed vinden. We hebben als groep nog dikke vrienden gemaakt met de groep uit Georgië, want die kwamen steeds terug om te vragen of ze mee mochten varen in de boot als er een zeilspel was. We hebben het allemaal het heel leuk gevonden en hopen dat we de volgende Nawaka weer gaan.  zo in de tweede week zat het weer niet echt mee maar dat kon de pret niet drukken want we hadden genoeg (modder)plezier. er werd geholpen bij de dolfijnen en de waterscouts zodat iedereen het een beetje droog kon houden en lekker kon slapen. donderdag 31 augustus werden we met de touringcar weer opgehaald en gingen alle deelnemers moe maar voldaan naar huis!

voor meer foto’s klik hier, hier, en bekijk onze fotosite.