eelco/ mei 3, 2013/ explorers

2013-04-27_12.25.21
Op zaterdag 27 april hebben de Waterscouts en de Explorers enkele zeilwedstrijden gehouden op de Schie. Over twee weken is het Kaagcup en daar moet natuurlijk voor getraind worden! Om het helemaal echt te maken had Robin een heuse vlaggenmast meegenomen, inclusief startvlaggen zoals de welbekende Blue Peter.
Omdat de Schie er niet hetzelfde uitziet als de Kagerplassen werden verschillende wedstrijden heen & weer gevaren. Ter controle of de ‘boei’ bereikt was lagen er badeentjes, elke boot moest zijn eigen kleur meenemen.
De eerste wedstrijd werd glansrijk gewonnen door de 334 (waterscouts), de tweede wedstrijd leek dit ook zo te gaan maar door motorpech liep dit anders, de 1471 (Explorers) kwamen als eerst over de finish. Later bleek deze gediskwalificeerd. De nieuwe winnaar van de tweede race was alsnog een vlet van de Explorers, de 1687.
Omdat de 334 een 1e en een 2e plaats heeft bereikt en de 1687 een 1e en een 3e plaats, is de eerste editie van de Schie-cup gewonnen door de Waterscouts van de 334!