eelco/ december 3, 2012/ loodsen

P10609241Afgelopen vrijdag was het zover, na weken van zoeken van sponsoring, aankleding en geregel, was de dag van de bingo aangebroken. Door de inzet van verschillende ondernemers (Flowerfriends, Coop Hof van Delft, Drogist Hof van Delft, Leonidas, Koos de Roos, Ammerlaan en de vergulde Pauw) die onwijs veel en geweldige cadeaus hebben gesponsord (!) en de inzet van de onze leden is de bingo een enorm succes geworden.

Om half 8 kwamen de vrijwilligers (Loodsen, Explo’s, Kaderleden) aan bij Woonzorgcentrum ‘Lindenhof’, de prijzen werden uitgestald, de slingers opgehangen en tafels versierd. Net klaar met versieren kwamen de eerste bingoliefhebbers al binnen, die werden voorzien van een kopje koffie en vrolijke Sinterklaasmuziek. Toen alle bewoners binnen waren konden we beginnen met de eerste ronde. Of toch niet; want er was hoog bezoek uit Spanje; Piet en Piet kwamen ons verblijden met een bezoekje!

Onder leiding van spreekstalmeester Tom werden de nummers een voor een omgeroepen, en daarna veelvuldig herhaald door de bewoners in de zaal, tot de eerste bingo was gevallen! Na ronde twee was het tijd voor een nog een keer koffie maar dit keer met appeltaart, dat binnen no-time op was. Waarschijnlijk wilde ze snel doorgaan met de bingo, want een bewoner wilde net zo lang doorgaan tot ze de advocaat had gewonnen!

Doordat de sponsors zo genereus waren geweest hebben we vijf rondes gedaan, tot vreugde van de bewoners, die het onwijs naar hun zin hadden. Na het winnen van de slagroomschnitte, advocaat, bloemen, planten, zeep, thee –en koffiepakketten, was het tijd voor de superronde: Een mooie bak bloemen samen met een High Wine-bon!

Na de superronde was het helaas over en was het voor de bewoners tijd om moe maar voldaan weer terug richting hun appartementen te gaan. De scoutingleden hielpen alle bewoners weer terug naar hun kamer waarbij soms nog een tijdje gezellig werd nagekletst. Ook de verzorgers die de mensen in bed hielpen die avond, werden tot in detail op de hoogte gebracht van de geweldige avond die ze hebben beleefd!

Klik hier om de foto’s van deze leuke avond te bekijken!