eelco/ november 28, 2010/ groepsbreed

DlfwsBv

Dit weekend heeft een groep van 5 stafleden (bevers, dolfijnen en waterscouts) z’n officiele erkenning gehaald om leiding te geven. Het hele traject bestond uit een (verplichte) introductieavond, een stevig pakketje thuisopdrachten, een stage bij een andere scoutinggroep van 1 opkomst, waarbij een deel van het programma bedacht en uitgevoerd moest worden en een trainingsweekend waarin zaken als ontwikkelingsfases, doelgroepen, spel en instructie leren geven en heel veel praten centraal stonden. Dat afgewisseld met workshops over brainstormen, oudercontact, thema’s, omgang met moeilijke kinderen en straffen/belonen bleek dit een zeer leerzaam en interessant weekend, wat ook nog eens bijzonder leuk was. Met als afsluiting de uitreiking van de oorkondes en de insignes (zie hierboven).