eelco/ april 19, 2010/ loodsen

Laat je uitdagen bij de loodsen van Scouting Willem de Zwijger!

Welkom…

.. Bij de Loodsen ‘de Stampertjes’. Wij zijn de leeftijdsgroep van 18 t/m 23 jaar. Hieronder staat wat wij zoal doen.

loodsen_schouwEerst maar even wat over onszelf vertellen. Wij zijn een grote groep gezellige en enthousiaste jongeren. De groep bestaat uit 14 mensen. In het smoelenboek kun je kijken als je wilt weten hoe wij eruit zien. De meeste zitten al van jongs af aan bij de Willem de Zwijger maar er zijn in de tussentijd ook nieuwe mensen bijgekomen en we zijn nog steeds op zoek naar gezellige versterking!

Wat doen wij zoal?  De Loodsen is een leeftijdsgroep waarbij we zoveel mogelijk zelf ons programma mogen invullen. Wij doen dus alleen wat we zelf leuk vinden! In de winter hebben we opkomst op vrijdag vanaf 8 uur tot wanneer het gezellig is. We drinken en praten dan gezellig wat maar proberen zo veel mogelijk programma te hebben, die we dus zelf bedenken. Ook hebben we iedere maand een baravond, in thema, waarbij we iedereen van 18+ van onze scouting welkom is!

Ook hebben wij een lelieschouw, de 64. Hier willen we in de winter veel werk aan verricht zodat we er in de zomer weer trots rond kunnen zeilen. We proberen er zo veel mogelijk is te zeilen om te oefenen voor de Kaagcup, de jaarlijks terugkerende zeilwedstrijden tijdens Hemelvaart. Wij hebben er toen voor het eerst dit seizoen in gezeild, en dit zullen we nog veel vaker gaan doen.

Elk jaar gaan we dus in ieder geval op Kaagcup, maar we hebben ook elk jaar een zomerkamp. Verder beslissen we zelf ook of we nog andere weekenden houden. Meestal hebben we wel een filmavond of een andere activiteit die gekoppeld wordt aan een lekker nachtje slapen op het Kruithuis. Ook geven we elk jaar een spetterend feest!

Samengevat: we doen veel leuke dingen en hebben het erg gezellig met elkaar! Lijkt het je wat? Laat het ons dan weten! Via deze link kan je ons ook vragen of opmerkingen sturen.