eelco/ maart 20, 2010/ explorers

Afgelopen weekend hadden de boterwafels hun eerste troepweekend. We hebben een heleboel gedaan, op vrijdagavond moesten we om 8 uur bij het clubhuis van de ds. ferguson zijn. Hier kwam je binnen en zag je allemaal mensen die helemaal niet kenden en helemaal niks van wist. Toen het programma begon moesten we ons allemaal voorstellen en iets over jezelf vertellen. Daarna moesten we meerdere spellen doen waarbij je telkens met andere mensen te maken had. Bij een van de spellen gingen we speeddaten en had je dus bij iedereen 1 minuut om zoveel mogelijk over elkaar te weten te komen.

De volgende ochtend gingen we een postenspel doen waarbij je in groepjes zat, bij 2 van de vier posten moest je een spel doen wat draaide om samenwerking, bij de andere twee posten kregen we informatie over de wereld jamboree. Daar konden we ook alles vragen wat we te vragen hadden en kregen we een zo goed mogelijk antwoord. Na dat postenspel gingen we terug naar het clubhuis om onze spullen te pakken voor de rest van de middag. ‘s middags gingen we naar kijkduin wat daar niet zover vandaan ligt.

In kijkduin aten we ons lunchpkketje op en gingen we weer in andere groepjes een ander spel doen. Bij dit spel kregen we opdrachten waarvan we foto’s moesten maken. De opdrachten waren als volgt: fotografeer je patrouille samen met pipi langkous, fotografeer iemand lezend uit een zweeds boek en schrijf boterwafels zo groot mogelijk. Voor deze opdrachten moest je met je groepje zo creatief mogelijk zijn want pipi langkous loopt daar niet zomaar rond. Na dat spel gingen we weer terug naar het clubhuis en hadden we wat vrije tijd voor het eten.

Na het eten gingen we levend kwartetten wat ook heel leuk was. Toen we weer terug waren in het clubhuis gingen we filmpjes kijken over de wereld jamboree (die zorgden ervoor dat we nog meer zin kregen in de WJ), daarna konden we kiezen of we nog meer filmpjes wilde kijken, boterwafels wilden bakken, liedjes wilden zingen rond het kampvuur of gewoon gingen slapen. uit eindelijk lagen we om 1 uur in bed.

De ochtend erna gingen we brainstormen over onze presentatie bij de wereld jamboree als Nederland. Om 2 uur kwamen alle ouders en kregen we nog een presentatie over de wereld jamboree. Daarna was het weekend afgelopen.

Boterwafels is een supergezellige troep en iedereen heeft waarschijnlijk zin in het volgende weekend!

logboek image 2010-03-26_06-26_DSC_0634.JPG logboek image 2010-03-26_06-26_9-3.JPG logboek image 2010-03-26_06-26_DSC_0763.JPG