eelco/ april 8, 2009/ waterscouts

Mijn verhaal gaat niet echt over een opkomst of kamp week maar over de waterscouts in het algemeen. ik zit nu 2 en half jaar bij de waterscouts en ben boots van de 334 (sinds twee weken), daarvoor was ik kwartier van de 1080 samen met Lotte.

Maar goed, over de waterscouts: Toen ik ging overvliegen, was ik heel onzeker over hoe het zou zijn, maar na twee weken vond ik het al leuk en normaal. De leiding toen waren: Lauri, Fons, Martijn en Jorg (die kwam kijken hoe die het vond). Na het winterseizoen ging Fons weg en werd Jorg echt leiding, vlak voor zomerkamp kwam Rick voor het eerst kijken, hij werd na zomerkamp leiding. Na het zomerkamp ging ook Martijn weg, in dat winterseizoen (2008-2009) kwam Tom voor het eerst kijken en die is nu ook leiding.

Mijn eerste echte uitstapje met de waterscouts was geloof ik de RKW wedstrijd van 2006; dat vond ik heel leuk! Daarna werd alles steeds normaler. In mijn eerste winterseizoen wilde ik alles doen en overal helpen in m’n tweede en derde niet meer, toen had ik alles al gedaan:P.

Ik keek en kijk altijd uit naar de weekenden want die waren en zijn altijd net anders dan normaal. Kerstweekend vond ik toch het leukst en nu nog steeds want dat is gewoon altijd heel gezellig! De weekenden waar we gaan zeilen, vind ik ook hartschikkelijk leuk!

Zomerkamp is toch weer een ander verhaal, want dat is helemaal anders dan normaal. Het leukste van kamp vind ik de trektocht en de doping van de nieuwe kinderen. De trektocht omdat je dan lekker lang vaart en de doping, omdat dat altijd grappig is en iedereen hem toch moet doorstaan.

Op de gewone opkomsten is het ook altijd gezellig en leuk. Met onderlingen wedstrijdjes en gewoon vrij zeilen, ook instructie kan heel leuk zijn, want dan zit je vaak bij je vrienden. Bij het heen en weer fietsen kon ik eerst het tempo niet bijhouden en afgelopen zaterdag fietsten Lotte en ik voorop en moesten we langzamer gaan fietsen, omdat de kleinste het niet bijhielden! Dat vond ik wel grappig om te zien.

Wat ik het allerleukste vind weet ik niet, want het is allemaal leuk, nouja het meeste dan. ik kijk nu al uit naar de gezinsdag, kaagcup, westlandcup, zomerkamp en het nieuwe seizoen, wat mijn laatste zal zijn, helaas! Daarna ga ik naar de wilde vaart, dat wordt vast ook leuk!

Rianne Ulrich

logboek image 2009-04-08_20-42_voor_verslag_foto_1.jpg logboek image 2009-04-08_20-42_voor_verslag_foto_2.jpg logboek image 2009-04-08_20-42_voor_verslag_foto_3.jpg