eelco/ februari 25, 2006/ explorers

Zaterdag 25 februari was het weer tijd voor het jaarlijks terugkerende carnavals weekend van de Wilde Vaart en de Plus Scouts. Om 9 uur op de Dillenburg verzamelen om vanuit daar te vertrekken naar Reuzel met de auto. Na ongeveer 1,5 uur en wat zoeken kwamen we daar aan.
We trokken er gezamenlijk op uit om wat hout te zoeken voor het vuur. Ook de zagen en hak bijlen werden gepakt. Toen het vuur eindelijk aan was werden er hele bomen uit het bos getrokken. Vooral de dennenbomen deden het erg goed en rookte lekker. Het hele bos zag wit van de rook. Dat ging heel de middag zo door. Ondertussen werd er verder gehakt/ Maar na wat rekenwerk kwamen we er achter dat als we de boom zo om zouden laten vallen, hij zo bij de buurman over de heg in zijn schuur belanden. Na met een touw aan de boom te trekken is alles toch nog goed gekomen. ‘s-Middags hebben we in het dorpje eten gekocht en nog even gesnackt. Toen zijn we eten gaan maken, een gezonde Hollandse stamppot Andijvie met stukken kaas en worst. Na nog een beetje bij gepraat en afgewast te hebben zijn we in onze carnavals pakken naar Reuzel gegaan.
Wij, de Wilde Vaart in overalls die ze dragen in een kerncentrale met het teken van radioactief achterop.
Bij de discotheek stond een enorme rij van mensen die naar binnen wilde. Iedereen was verkleed van olifant tot hoer. Gelukkig waren er geen problemen en konden wij zo doorlopen. Binnen gezellig gedanst en gezopen. Sommige liedjes kwamen drie keer voorbij maar het was gezellig. Het was jammer dat we alweer zo vroeg weg moesten want we waren 2 uur alweer terug bij het huisje van Ed. Na dat we onze bedden neer hadden gelegd sliepen we bijna gelijk. De Plus scouts sliepen lekker fris buiten in een tent (het vroor).

Zondagochtend was Obbe de lul die bood zich aan om eieren te bakken. Helaas had hij de spek en kaas vergeten. Na het ontbijt ging het vuur nog even aan. Al het afval werd verbrand doppen werden weg geschoten deobussen en peurschuim bussen werden opgeblazen. Toen was het tijd om op te ruimen maar met ze alle ging dat heel snel. Nadat alles klaar was zijn we met de auto terug naar de bewoonde wereld gegaan waar iedereen normaal praat en was het een keigaaf en leuk weekend geweest

howdoo

Bart

logboek image 2006-03-08_08-19_DSCF0018.jpg logboek image 2006-03-08_08-19_DSCF0032.jpg logboek image 2006-03-08_08-19_DSCF0053.jpg