Indeling van het gebouw

Het Dolfijnenlokaal

In het clubhuis ‘de Dillenburg’ vindt je:

• 3 lokalen. Een lokaal meet ongeveer 8 x 16 meter en de andere 2 lokalen ongeveer 8 x 8 meter
  • keuken, ongeveer 3 x 3 meter. Borden mokken, bestek, pannen, gasfornuizen, koelkast, koffiezetapparaat enz. zijn aanwezig
  • sanitairgedeelte met 4 toiletten, 4 warme douches, ronde wastafel met 8 kranen en 3 wastafels. In de hal bij de entree bevinden zich ook nog 2 toiletten
  • telefoon in de kast in de hal bij de entree
  • WiFi
  • Hoog hek om het terrein (samen met 2 andere verenigingen)
  • Gebruiksvergunning
We hebben een reeks foto’s gemaakt in het clubhuis, zodat je al wat meer kan zien voordat je een keer komt kijken.

Voor het gebouw is een speelveld van ongeveer 25 x 30 meter met kampvuurkuil, vlaggenmast en open fietsenberging.

N.B.: Het clubhuis wordt niet verhuurd voor feesten en partijen.

Documenten

Clubhuis ‘De Dillenburg’ en omgeving

Het clubhuis ‘de Dillenburg’ ligt aan de rand van het recreatiegebied de Delftse Hout. Het recreatiegebied Delftse Hout omvat een bos met daarin speelweiden en een plas met een groot strand waar kan worden gezwommen. Op de plas kan worden gezeild, gekanood en geroeid. Bij de uitspanning is een verhuurbedrijf van boten & waterfietsen. Tevens omvat het gebied een heemtuin, kinderboerderij en een waterspeelplaats (Kaartje van de omgeving).

Behalve in de Delftse Hout kan er ook worden gezwommen in het Sportfondsenbad Delft en Recreatiebad Kerkpolder. Beide baden zijn overdekt.

Op loopafstand van het clubhuis zijn enkele kleine wijkwinkels en een supermarkt (PLUS). Donderdags is er markt op de Markt, zaterdags op de Brabantse Turfmarkt. In de stad vindt u de winkelcentra, met parkeergelegenheid, De Veste en In De Hoven met o.a. C&A, Hema enz. en grotere supermarkten zoals Jumbo, Aldi, AH, PLUS & Dirk vd Broek. Deze centra zijn met de auto eenvoudig in 15 minuten te bereiken. De Dillenburg ligt op 10 minuten van de binnenstad van Delft.

Delft heeft een rijke historie en wordt gekenmerkt door rustieke grachten, een schitterend marktplein, fraaie panden en vele mogelijkheden om te winkelen.

In Delft vindt u o.a. een groot aantal interessante kerken (in de Grote Kerk aan de Markt liggen bijvoorbeeld de Oranjes begraven) en mooie gebouwen. Ook zijn er vele musea zoals het Science Centre Delft, Museum Lambert van Meerten waar u tegels kunt bewonderen, het Vermeer Centrum, de Prinsenhof met schilderijen en Nederlandse geschiedenis, Museum Paul Tetar van Elven over Delft in de Gouden Eeuw, De Porceleyne Fles met het Delfts Blauw Museum en fabriek. Meer informatie over Delft kun je onder andere vinden op www.delft.nl

Delft heeft goede trein- en busverbindingen met Den Haag en Rotterdam. Met tramlijn 1 zijn Den Haag en Scheveningen makkelijk te bereiken. Lijn 1 rijdt in Den Haag (vlak) langs musea, Het Binnenhof, Madurodam, naar het Kurhaus en het strand. In Rotterdam vindt u o.a. Dierentuin Blijdorp, musea zoals het Scheepvaartmuseum, havenrondvaarten etc. Ook is de wijk Delfshaven een bezoek waard.

Bereikbaarheid

Met de auto is ‘de Dillenburg’ eenvoudig te bereiken via de A13, Rotterdam/Den Haag. Vanaf de afslag Delft Centrum (Ikea), volg je de weg naar het centrum. Bij de eerste verkeerslichten rechtuit en bij de volgende, die bij een T-kruising staan, rechtsaf. Bij de volgende verkeerslichten rechtdoor (linksaf ga je de stad in) tot aan een vaste brug. Voor de brug rechtsaf de Tweemolentjeskade op, onder de rijksweg (A13) door en rechts, direct na het fietspad, het parkeerterrein op. De Dillenburg is het tweede gebouw als je over het fietspad, het Baden Powellpad, wandelt. Voor het laden en lossen van goederen kun je met de auto over het fietspad tot het clubhuis rijden. Parkeren bij het clubhuis kan in overleg met de beheerder.

Buslijn 60 rijdt vanaf het station richting de Dillenburg, uitstappen bij halte ‘Tweemolentjeskade’. Optioneel is er ook nog lijn 80 dan uitstappen bij halte ‘Olof Palmestraat’. Maar dit is wel een stuk verder lopen

Kom je met tramlijn 1 of 19 (alleen vanaf station Delft) dan is het een kwartier lopen. Uitstappen bij halte ‘Kalverbos’, de Nieuwe Plantage af en dan linksaf de brug over naar de Tweemolentjeskade. Ook hier geldt: zie verder hier boven.

Kaartje van de omgeving

Prijs & reserveringen

We hanteren verschillende prijzen voor Scoutinggroepen en niet-Scoutinggroepen.

Overnachting Scoutinggroepen
De overnachtingskosten bedragen, exclusief gas, elektra en telefoon, € 100,- per nacht. Dit is voor 20 personen. Wanneer er meer dan 20 personen overnachten, dan betaal je vanaf de 21ste persoon nog € 5,00 per persoon per nacht.
We vragen een borg van € 150. De energiekosten worden hiermee verrekend na verblijf.
Overnachting niet Scoutinggroepen
De overnachtingskosten bedragen, exclusief gas, elektra en telefoon, € 120,- per nacht. Dit is voor 20 personen. Wanneer er meer dan 20 personen overnachten, dan betaal je vanaf de 21ste persoon nog € 6,00 per persoon per nacht.
Mobiele geluidsinstallatie
Huur van een mobiele multifunctionele geluidsinstallatie van 150 watt, met één draadloze microfoon. De prijs is € 10,- per dag met een minimum van twee dagen.

Prijswijzigingen voorbehouden, genoemde prijzen zijn geldig met ingang van 1 januari 2024.

Voor meer informatie en reserveringen neem je contact op met
René: 0618096403 of via e-mail verhuur@scoutingwdz.nl

René