Scouting Willem de Zwijger geeft kinderen graag het goede voorbeeld. We zetten daarom vanaf 9 oktober de stap naar een rookvrij terrein. Hiermee beschermen we kinderen tegen de verleiding om te gaan roken en het schadelijke meeroken. Zo biedt Scouting Willem de Zwijger kinderen een gezonde en veilige speelomgeving.

Iedereen wil dat kinderen kunnen spelen in een gezonde en veilige omgeving. Zien roken, doet roken. Als kinderen anderen zien roken lijkt dat normaal en misschien zelfs aantrekkelijk. Met een rookvrije omgeving geven we kinderen het goede voorbeeld, voorkomen we het schadelijke meeroken, vermijden we het gevaar van brandwonden én voorkomen we dat kinderen peuken oppakken en in hun mond stoppen. Een rookvrije omgeving draagt bij aan de beweging ‘Op weg naar een Rookvrije Generatie’.

Vanaf 9 oktober zijn wij rookvrij. Iedereen is en blijft welkom op ons terrein, ook rokers! We vragen rokers om uit het zicht en buiten het terrein te roken. Het terrein en de entree zijn rookvrij. We rekenen op uw medewerking om samen met Scouting Willem de Zwijger te zorgen voor een gezonde en veilige omgeving.

Voor vragen kunt u terecht bij groepsbestuur@scoutingwdz.nl. Lees meer over rookvrij opgroeien op www.rookvrijegeneratie.nl.