Orlin Koop/ maart 27, 2020/ loodsen, nieuws

*Insert standaard corona opening zoals ‘in deze rare tijden …’ *

Dus ook de stam ontmoette elkaar via de magische omgevingen die ervoor zorgen dat je niet echt samen hoeft te zijn. Zodra iedereen ‘connected’ was bleek een nieuwe wereld voor hen te zijn geopend, en kwamen Zultan Blabbermouth (een tiener die alles wil en alles vind kunnen, ohja, ze is ook prinses, i.e. basically Guus), Barbara pappa (Karlijn), Jen Fire (een halfling warlock met een pietsie crimineel verleden, aka Lucy), Faeza Beren (dus met z’n tweeën kon Max de Dwergen Paladin broodjes smaeren) en het cheerleadertrio Groove (Toon de centaur), Lily (Merel de *kuch* basically succubus) en Cherie (Orlin de *kuch* furry) na wat Discord in de stad Talbel.

Faeza Beren

Groove

Het is een mooie dag, de lente is net aangebroken, maar als we een bocht omgaan is er toch een wolkje aan de lucht. We rennen op de bron van de rook af en er staat een wagen in brand, bijna helemaal verwoest. Er is bloed, maar geen lichamen… Na wat zoeken naar een doel in ons leven vinden we het beste doel voor een missie die 7 man sterk moet ondernemen: een envelop onder het bankje. Geadresseerd aan ene Carice uit Meervall.

Godzijdank is er een spoor om te volgen, want er staat verder helemaal niks op de brief. Onze cheerleaders gebruiken hun skills om in de bomen te klimmen en uit te zoeken waar we heen kunnen. Verderop is een grote open plek waar een dorpje is, en er wordt besloten dat daar iemand is om de brief te ontcijferen, want ieder dorpje heeft een cryptograaf, duh.

Het is een simpel dorpje, een riviertje en een dorpsstraat met een tempeltje, een waterrad en boerderijen. We vragen aan wat dorpelingen waar Carice woont, en die schijnt in een toren in het westen te wonen. Nu we beter weten waar we naar moeten zoeken klimmen we nogmaals de boom in en vinden de toren weldra.

Nu zou je denken, beste lezer, dit groepje incompetenten gaat toch niet naïef bij een dreigende toren aankloppen, maarja, de beschrijving zegt het al, dat doen ze wel. De bewoner is een oude tovenaar, dus zo erg was het niet (niet wetende dat wizards vanaf lvl 5 unstoppable zijn), maar deze oudere, beetje kalende man is blij met het bericht, en vraagt zich af waarom wij zevenen niet Farid zijn (alsof 1 iemand 7 sukkels zou kunnen vervangen). Gelukkig ziet hij onze waarde in, en weet hij ons allen te overtuigen een taak voor hem uit te voeren, met de gedachte aan een rijkelijke beloning. Onderzoeksvraag: Wat is er met Farid gebeurt?

Kobold

Na wat meer spoorzoeken, zoals een scout betaamd, vinden (of nouja, we roken hem eerder dan we hem vonden) we een grot, bewoond door Kobolds. Natuurlijk zijn het Kobolds, waarom zijn het nou altijd weer Kobolds. Gelukkig was het eerste gevecht alleen even inkomen, maar dieper de grot in krijgen we ons toch een partij stinkgas over ons heen (we keken echt niemand aan die de schuldige zou kunnen zijn). Gelukkig vinden we daar Farid (niet de bron van de stank, dat waren de Kobolds voornamelijk), die ineens moordlustig blijkt te zijn, en ons vraagt meer Kobolds te zoeken en deze uit te roeien, omdat ze het land en het dorp teisteren. Even om duidelijk te maken. Als dit geen plottwist was…, dan heb je de titel van dit nieuwtje goed gelezen, dus een dikke duimtrofee voor jou.

Later op de avond vinden we een grotere heuvel (met ingang, en stank), waar we korte metten met onze tegenstanders maken.

Zoals ieder goed waargebeurd verhaal eindigt ook dit verhaal met een rijkelijke beloning (zoals aangekondigd) en een lange slowmotion knuffelscene tussen de hoofdrolspelers.

Al met al was het een leuke dag. Wil jij nou ook eens jezelf helemaal verliezen in gezellig programma met toffe personages, kom kijken bij de stam ;-).

Takkie