eelco/ september 14, 2014/ groepsbreed

Het 2e weekend van september was het weer zover: alle ouders van de leden en de leden zelf waren uitgenodigd voor een fantastische dag op het Foppemeer in Maasland.

De boten, volgeladen met eten, drinken en mensen gingen op de sleep naar een knus eilandje midden op de plas.

Daar kregen de ouders een opdracht: Begin met een kale Lelievlet en een wrikriem en wrik naar een plaats waar de roeiriemen liggen. Roei daarna naar de volgende post waar je de zeilen kan vinden en zeil tenslotte naar de finish. De leden leerden dan de ouders hoe te wrikken, te roeien (gelijk-gelijk-ongelijk-ongelijk-etc) en te zeilen. Op een enkele zeilboot die ruzie kreeg met een boom en kusjes met paaltjes in het water die niet wilde wijken, zijn alle zeilboten zonder te veel schade aangekomen.

Terug op het eiland werd al snel begonnen met een barbecue. Vanwege de uitgehongerde sportievelingen was de rij om een stukje vlees te bemachtigen niet te overzien. Uiteindelijk was iedereen toch voldaan en werd de terugtocht naar de vaste wal in gang gezet. Hier gold letterlijk het spreekwoord: vele handen maken licht werk want in een redelijk korte tijd was al het materiaal opgeruimd en waren de auto’s volgeladen met materiaal voor het Kruithuis en de Dillenburg.

Bij deze wil ik diegenen bedanken die zich hebben ingezet om deze fantastische dag voor ons mogelijk te maken.

Een paar foto’s van deze dag staan in het fotoalbum van de groep.