eelco/ januari 21, 2014/ groepsbreed

Laatste info:

Komende week is het zover, deze info staat ook in de brief maar mocht je die kwijt zijn is het wel handig:

Maandag: Verzamelen bij de Jumbo Buitenhof om 18.15u. Contactpersoon: Jorg
Dinsdag: Verzamelen bij de Jumbo Buitenhof om 18.15u. Contactpersoon; Eric
Woensdag: Verzamelen bij de Sporthal Buitenhof – 17.45u. Contactpersoon: Joep
Donderdag: Verzamelen bij de Sporthal Buitenhof om 18.15u. Contactpersoon: Tobias
Vrijdag: Verzamelen bij de Sporthal Buitenhof om 18.15u. Contactpersoon: Rick

Het collecteren is om 20.00u afgelopen, woensdag om 19.30u

Tot volgende week!

In de week van 10-14 februari is het de collecteweek van Jantje Beton. Onze scoutinggroep collecteert al jaren voor deze stichting. De kinderen en leiding lopen ’s avonds in een toegewezen wijk alle deuren af met de collectebussen. Maar wat doet deze stichting nu precies?

Jantje Beton is in 1968 begonnen, in die tijd werden er in de steden veel parkeerterreinen, flats, scholen en huizen gebouwd. Er kwam steeds meer beton in het land. Een aantal organisaties richtte het Nationaal Jeugd Fonds op om ook aan de kinderen te denken. Schoolpleinen, speeltuinen, verenigingen, sportlocaties etc. kregen aandacht van deze stichting. Enkele jaren later heeft het haar naam ‘Jantje Beton’ gekregen. Onze prinses Beatrix heeft het beeldje van Jantje Beton gemaakt, nu te zien in Madurodam.

In deze tijd haalt Jantje Beton haar geld op door stichtingen, fondsen en sponsors maar ook door verenigingen te laten collecteren. De verenigingen mogen een deel van het geld houden, het andere deel komt ten goede van stichting Jantje Beton. Onze scoutinggroep haalt jaarlijks honderden euro’s op met de collecte van Jantje Beton. Het is dus belangrijk dat iedereen meehelpt!

In de week van 20 januari ontvang je van je leiding een brief met meer info over de collectetijden en locaties. Meld je aan en help niet alleen onze groep aan het collectegeld maar ook de kinderen aan speeltuinen!

Meer informatie kun je vinden op www.jantjebeton.nl