eelco/ mei 31, 2012/ waterscouts

Afgelopen zaterdag was het weer zo ver, de vletten van de Waterscouts en de Explorers mochten na een lang winterseizoen eindelijk het water weer in. De stafleden moesten er wel vroeg voor uit de veren, om 9:00 waren beide stafteams al aanwezig op de Dillenburg. Na wat aanpassingen aan de botentrailer en de nodige koppen koffie werd het tijd om de eerste vlet te water te laten. Ondertussen kwamen de Explorers ook binnen druppelen, klaar voor een hele lange dag scouting.
Rond 15:00 rolde de laatste vlet van de trailer en met een mooie plons was het zomerseizoen dan echt begonnen.
Terwijl de Waterscouts de laatste spullen aan het inladen waren vertrokken de Explores op eigen houtje naar de Foppeplas. Niet veel later vertrokken de vletten van de Waterscouts naar het Kruithuis, bemand door twee stafleden en een aantal bootsmannen en kwartiermeesters. Eenmaal afgemeerd aan de steiger van het Kruithuis konden de laatste jeugdleden naar huis, en de stafleden genieten van een heerlijke maaltijd bereid door Corinne.
Na het eten zijn de laatste spullen nog uit de boot gehaald en hebben een plekje in de toren gekregen. En terwijl de stafleden van de Waterscouts de laatste landvasten nog eenmaal strak trokken kwamen de begeleiders van de Explorers terug van de Foppeplas. De Explorers waren veilig en zonder problemen aangekomen in het Westland.

Al met al een lange (11 uur durende), vermoeiende maar zeker ook mooie dag bij Scouting Willem de Zwijger.

Bij dezen wil ik Corinne en alle (staf)leden van de Waterscouts en Explorers nogmaals bedanken voor de inzet afgelopen zaterdag.

Namens de Waterscouts,
Rick van As